Filmy historii mówionej w działaniach organizacji pozarządowych – problemy etyczne
DOI:
https://doi.org/10.26774/wrhm.301Słowa kluczowe:
filmy historii mówionej, organizacje pozarządowe, etyka, wykorzystanie wizerunkuAbstrakt
Tekst przedstawia refleksje płynące z doświadczeń nabytych podczas tworzenia filmów historii mówionej w ramach działalności w organizacjach pozarządowych. Autorki skupiają się na pojawiających się w tym procesie problemach etycznych i ich specyfice (w zestawieniu z problematyką etyczną badań naukowych z wykorzystaniem metody historii mówionej).
Downloads
Bibliografia
Gałęziowski J., Urbanek J., „Etyczny zwrot” w polskiej historii mówionej, „Wrocławski Rocznik Historii Mówionej”, R. 7 (2017), s. 7–34.
Hučková J., Dokąd ucieka polski dokument? Refleksje na początku drugiego stulecia jego historii, „Media– Kultura – Komunikacja Społeczna”, t. 3 (2017), nr 13, s. 11–29.
Jóźwiak I., Styrkacz S., Szewczyk M., Mirga-Wójtowicz E., Keep calm and beshen khere. Internet
i transnarodowa intensyfikacja życia polskich Romów w czasie pandemii COVID-19, „Lud”, t. 104 (2020), s. 235–257.
Koszałka M., Wypowiedź podczas spotkania w Domu Spotkań z Historią, https://www.youtube.com/watch?v=DIiYgMLmh0o (dostęp: 30 VII 2021 r.).
Kubica G., „Żywobyci przi granicy. Babski godki z obu strón Olzy” – o pewnym projekcie filmowej historii mówionej i jego „etnograficzności”, „Polska Sztuka Ludowa. Konteksty”, 2021 (w druku).
Kulig A., Spotkanie etyki i filmu w twórczości Krzysztofa Kieślowskiego, „Kwartalnik Filmowy”, nr 29–30 (2000), s. 53–58.
Rolka M., Mit i oralność w świetle diagnozy kryzysu kultury nowoczesnej, „Hybris”, nr 34 (3/2016), s. 119–136.
Ruby J., Mówić do, mówić o, mówić z albo mówić przy, tłum. K. Kosińska, „Kwartalnik Filmowy”, nr 47–48 (2004), s. 20–44.
Sitkowska K., Kulturowy wymiar ewolucji mediów w ujęciu przedstawicieli „Szkoły Toronto”, „Kultura – Media – Teologia”, nr 1 (2012), s. 42–54.
Sztompka P., Zaufanie, Kraków 2007.
Żeby nie bolało. Z Marcelem Łozińskim rozmawia Katarzyna Jabłońska, „Kwartalnik Filmowy”, nr 29–30 (2000), s. 196–204.

Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Ośrodek „Pamięć i Przyszłość”

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Wprowadzone na stronie dane użytkowników wykorzystywane są wyłącznie do celów umożliwiających wydawanie Wrocławskiego Rocznika Historii Mówionej. Dane w postaci adresów mailowych, nazw i innych informacji o użytkowniku nie będą udostępniane osobom trzecim w innym zakresie i do innych celów.