Seminarium biograficzne w naukach społecznych, czyli jak rozmawiać o relacjach ustnych w różnych kontekstach

Autor

  • Edyta Januszewska Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Polska
  • Izabela Lewandowska Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Polska

DOI:

https://doi.org/10.26774/wrhm.62

Pobrania

Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.

Biogram autora

Edyta Januszewska - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Polska

Edyta Januszewska – pedagog, doktor nauk humanistycznych, zatrudniona w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce związanej z pedagogiką społeczną i pracą socjalną, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących dzieci-wojny, dzieci-żołnierzy i dzieci-uchodźców oraz kwestiami związanymi z procesem akulturacji imigrantów w Polsce i z prawami dziecka w pedagogice Janusza Korczaka. Autorka monografii: Dojrzewanie do wolności w wychowaniu. Rzecz o A.S. Neillu (2002); Dziecko czeczeńskie w Polsce. Między traumą wojenną a doświadczeniem uchodźstwa (2010) oraz artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych, uczestniczka konferencji zagranicznych, m.in. w Danii, Holandii, Francji, Albanii, Rosji, Ukrainie i Rumunii. W 2013 r. w Winnipegu zrealizowała projekt badawczy dotyczący polskich wychodźców, którzy po II wojnie światowej znaleźli się w Kanadzie.

Pobrania

Opublikowane

2013-10-30

Jak cytować

Januszewska, E., & Lewandowska, I. (2013). Seminarium biograficzne w naukach społecznych, czyli jak rozmawiać o relacjach ustnych w różnych kontekstach. Wrocławski Rocznik Historii Mówionej, 3, 299–303. https://doi.org/10.26774/wrhm.62

Numer

Dział

Kronika naukowa